Jak zabezpieczyć się na wypadek zniszczenia bądź uszkodzenia sprzętów domowych?

Inne ubezpieczenia

Kupując sprzęt AGD, RTV czy IT chcemy, by służył nam jak najdłużej. Producenci tego rodzaju urządzeń obejmują je zwykle dwuletnią gwarancją. W tym okresie możemy liczyć na naprawy i serwisowanie, ale co potem? Niewiele osób wie, że część towarzystw ubezpieczeniowych oferuje też polisy obejmujące ochronę elektroniki domowej przed uszkodzeniem, przepięciem i kradzieżą. Kiedy warto rozważyć taką ochronę i czy w praktyce się ona przydaje?

Ubezpieczenie, które daje nam gwarancję

Towarzystwa ubezpieczeniowe, dostrzegając potrzeby swoich klientów, oferują ubezpieczenie sprzętów elektronicznych. Można je zawrzeć już w momencie zakupu telewizora lub robota kuchennego. Co ważne, ochrona zaczyna działać po tym, jak wygaśnie gwarancja od producenta. Polisy dedykowane sprzętom RTV i AGD sprzedawane są zwykle w kilku wariantach. W zależności od potrzeb klienta mogą chronić elektronikę przed zniszczeniem lub uszkodzeniem w wyniku wypadku, przepięcia lub kradzieży. Suma ubezpieczenia przy tego typu polisach jest równa cenie zakupu towaru, który chcemy objąć ochroną. Co ciekawe w przypadku lodówek polisa może nam gwarantować odszkodowanie również za przechowywaną tam żywność.

Przy niektórych wypadkach ubezpieczyciel zapewnia serwis door-to-door. Na czym on polega? Jest to usługa, w ramach której zniszczony sprzęt jest od nas odbierany, oddawany do serwisu i dostarczany nam jako sprawny. Oczywiście jest to możliwe tylko wtedy, gdy uszkodzenie nastąpiło na skutek zdarzenia wyszczególnionego jako ryzyko w polisie. Większe sprzęty typu lodówka czy zmywarka wymagają wizyty specjalisty u nas w domu i to też może nam zapewnić odpowiednie ubezpieczenie. Dzięki temu nawet poważna awaria będzie mniejszym stresem, a rozwiązanie problemu nastąpi szybciej.

Co warto wiedzieć o ubezpieczeniu sprzętu RTV/AGD?

Jak wspominaliśmy, polisę na sprzęt można zawrzeć podczas zakupu w sklepie i klienci często korzystają z tej właśnie opcji. Zwykle jedna polisa zapewnia ochronę dla jednego urządzenia. Wynika to nie tylko z zasad towarzystwa; praktyka ta jest też korzystna dla klienta. Dzięki temu może bowiem dobrać wariant polisy do urządzenia, które chce objąć ochroną. Polisę chroniącą sprzęt na wypadek awarii można zawrzeć na okres od jednego do trzech lat, a zaczyna ona działać dopiero po okresie gwarancyjnym. Wariant ubezpieczenia polegający na ochronie przed zniszczeniem w wyniku przepięcia czy wypadku obejmuje nawet 5 lat.

Jak zaznaczyliśmy wcześniej, polisy dotyczące sprzętów domowych i elektroniki mogą być zawierane w kilku wariantach. Pierwszy zapewnia ochronę przed awarią i jest formą przedłużenia gwarancji, jaką otrzymujemy od producenta, Drugi jest szerszy i obejmuje również uszkodzenie czy zniszczenie w wyniku wypadku lub przepięcia. Wybierając go, możemy liczyć na odszkodowanie również wtedy gdy cenny sprzęt zostanie nam skradziony. Istnieją również opcje, przy których chroniona jest żywność zgromadzona w lodówce czy zamrażarce. Dokonując wyboru, należy dobrze przemyśleć swoje potrzeby i oczywiście dobrać rodzaj polisy do konkretnego sprzętu domowego.

Zostaw komentarz